איטום גגות – בחירת השיטה הטובה ביותר לאיטום גג

תוכן עניינים

איטום גגות

איטום גגות הוא מרכיב חיוני בהכנה לימי החורף הגשומים. איטום הגג בצורה נכונה, מגן על הבית מפני חלחול מי גשמים, סדקים, עובש בקירות ומשקעים בלתי צפויים בגג. גג אטום היטב מבטיח בטיחות בתוך הבית ומחוצה לו. אז איך נדע מהי השיטה הטובה ביותר לאיטום הגג? 

איטום גגות – נקודות חשובות

ישנן מספר רב של שיטות שונות לאיטום גג כגון: זיפות גג, יריעות ביטומניות, חומרים אקריליים, חומרים פוליאוריטנים משחתיים ועוד. במאמר זה נרחיב על כלל הסוגים, אך חשוב לציין כי חומרים פוליאוריטנים וחומרים אקריליים לרוב מיועדים לשטחים קטנים או מוצלים ואילו יריעות ביטומניות וזפת חם אלו הם המומלצים ביותר לאיטום גגות בתים פרטיים ומבנים גדולים כאחד.

השיטות השונות לאיטום גגות

חומרים אקריליים 

חומר אקרילי הינו חומר פלסטי לבן אותו ניתן להתיז או למרוח על הגג. חומר זה מתאים במיוחד עבור גגות בעלי שטח קטן כמו מרפסות, גגונים וכו, או לחלופין, גגות בטון חדשים עליהם עדיין לא בוצע איטום.

בעבודה עם חומרים אלו חשוב לציין כי בגגות בעלי שלוליות או מאגרי מים או שאין בהן אין ניקוז מים כראוי, לא מומלץ להשתמש בחומר זה כיוון שהוא עלול להתקלף משמעותית.

חומרים פוליאוריטנים 

השימוש חומר פוליאוריטני נועד בעיקר עבור גגות מוצלים או כאלו בעלי גישה מורכבת לגג – בו לא ניתן לבצע הלחמת יריעות ביטומניות. בזכות שיטת התזה ושימוש קל ומהיר הוא מספק תחליף נגיש, אך  לא בהכרח משתלם, כיוון שהעלות שלו משתווה ולעיתים אף עולה על עלות היריעות הביטומניות.

איטום בחומר זה מתאים לגגות מוצלים בלבד, כיוון שבחום השמש הוא נסדק – אך אם הגעתם למסקנה שזהו החומר בו תיאלצו להשתמש, וודאו כי קבלן/חברת האיטום מספקת שכבת הגנה מפני קרינת השמש, שתמנע סדקים ובלאי של החומר ותשמור על האיטום לאורך זמן.

למי כן הם מתאימים? מלבד איטום גגות בהם אין גישה לשיטות האיטום השונות, הם גם מתאימים עבור גגות להם רטיבות מתמשכת ומאגרי מים/שלוליות. כל זאת בזכות העמידות המעולה שלהם לאיזורים עם רטיבות. אמנם, מכיוון שחומרים אלו נכנסו לאחרונה לתחום, אין עוד לדעת איך יגיבו חומרים אלו לאורך זמן. 

זפת חם

זפת חם הוא בין החומרים הזולים והמשתלמים ביותר עבור איטום הגג. מלבד היותה אחת השיטות הנפוצות ביותר בישראל לאיטום גגות של מבנים פרטיים, אלא היא גם יעילה ועונה בהצלחה יתרה על מבחן התוצאה והזמן הודות לאפקטיביות הרבה והמריחה פשוטה, קלה ומהירה שהיא מציעה.

את הזפת ניתן להטמיע בכל גג שהוא, אפילו גגות בעלי דודי שמש או יחידות מיזוג. בתחילת העבודה יערך ניקיון לגג, ולאחר הטמעת הזפת יבוצע סיוד ולאחר מכן הלבנה של הגג להגנה מחשיפה מתמשכת לשמש.

עם כל יתרונות אלו, לשיטת הזפת ישנן גם חסרונות מהותיים כגון התבלות מהירה יותר משמעותית משיטת היריעות הביטומניות ומריחת סיד והלבנת הגג לאחר העבודה בכדי לשמור על האיטום ולמנוע פיצוצים וסדקים בעקבות חשיפה לשמש.

יש הסוברים כי נדרש לבצע זיפות מחדש לאחר שנתיים או שלוש, כאשר ברוב המקרים תיאלצו לבצע בדיקה שנתית למצב הגג והזיפות.

יריעות ביטומניות

היריעות הביטומניות הן תרכיב של תערובת גומי וחומר פלסטי. הן ללא ספק אחד הפתרונות האיכותיים ביותר עבור איטום גג יעיל ולא מצריכות התעסקות כלל. אמנם שימוש ביריעות ביטומניות הוא יקר משמעותית משאר השיטות הזמניות,אך היא ללא ספק האיכותית ביותר כיוון שמחזיקה מעמד לאורך שנים. חשוב לציין שגם שיטה זו מצריכה ניקוי יסודי של הגג והסרת חפצים אשר מוברגים לגג כגון דודי שמש או יחידות מיזוג למינהן טרם תחילת העבודה ובעקבות המחיר הגבוה ותהליך ההתקנה המורכב – שיטה זו מחייבת בדיקה וייעות של קבלן/חברת איטום מומחית.

ללא ספק שיטת היריעות הביטומניות מספקת את התוצאה הטובה ביותר עבור איטום גג לטווח הארוך.

אז מהי השיטה לאיטום גגות המומלצת ביותר?

מתוך השיטות המומלצות ביותר, זיפות גגות הוא פתרון מומלץ, אמנם רק כאשר אתם מתגוררים בבית זמני/מושכר (או במצבים של מבנים שעומדים בפני תהליך של פינוי-בינוי), או עבור תקציב נמוך במיוחד, אך מלבד אלו, מומלץ ביותר לבחור בשיטת היריעות הביטומניות לאיטום הגג, כיוון ששיטה זו נחשבת לאיטום האיכותי ביותר ומתאימה כמעט לכל סוגי הגגות. למרות שבחירה בשיטה זו יקרה יותר, היא תדרוש מכם מינימום התעסקות ושמירה לזמן ארוך הרבה יותר.

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!