קבלן איטום – שיטות איטום

תוכן עניינים

קבלן איטום

איטום של גגות הבית או הבניין יכול להתבצע לפי מספר שיטות אפשריות. במאמר הבא אנחנו נדבר על כל השיטות לאיטום שקיימות היום בשוק, איזו שיטה מתאימה לאיזה סוג גג, מה חשוב וצריך לעשות לפני איטום גג ואיך אפשר לדעת ולהיזהר מקבלני איטום "חאפרים". 

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני תהליך של איטום גג:

רגע לפני שפרט בהרחבה על השיטות השונות לאיטום גגות, טכנופלקס קבלן איטום מקצועי חשב שיהיה נכון להזכיר לפני כמה נקודות שצריך לקחת בחשבון עוד לפני ביצוע האיטום עצמו ולכן איתן נתחיל:

  • התזמון – כמו שרובכם יודעים, תזמון הוא הדבר הכי חשוב בחיים. הוא תופס גם במקרים של איטום גגות. הזמן הכי טוב לבצע איטום בגג הוא לא ברגע שאתם מרגישים טיפה נוחתת על הראש שלכם באמצע יום חורף קודר. זו גם הסיבה שעבודות איטום גגות עולות יותר בקיץ: הביקוש עולה וזאת בגלל שאי אפשר להתעלם מהצורך באיטום הגג יותר. קבלני האיטום, ביניהם גם טכנופלקס קבלן האיטום שלנו, ממליצים לבצע עבודות איטום לגג בתחילת הקיץ\ הסתיו. כך תוכלו לחסוך בעיות רטיבות וכסף רב. 
  • הכנה טובה לגג – אחרי שהציגו בפניכם את אפשרויות האיטום, חשוב לומר שלא משנה באיזו אפשרות בחרתם בסופו של דבר, תצטרכו לבצע הכנה לגג שהוא גם החלק החשוב והקשה באמת בתהליך האיטום. הכנה לגג צריכה להיות כוללת ניקיון יסודי, כולל שאריות איטום קודמות, הרמה של מרזבים, דודים ומזגנים. איך תזהו קבלי איטום לא מקצועיים מספיק? הם יחפפו בעבודה ולכן יוצרו המון בועות אוויר, חורים, רווחים שדרכם תוכל להיווצר נזילה נוספת. 
  • חומרי איטום זהים מתחברים טוב יותר –  בניגוד לכל חוקי המשיכה, הפכים לא נמשכים כשמדובר בחומרי איטום. הם למעשה אפילו דוחים אחד את השני. ועכשיו בשפת קבלני האיטום: חומר ביטומני יתחבר לחומר ביטומני וידחה חומרים פלסטיים. באותו האופן חומרי בטון או צמנטי ימשכו לחומרים מאותה המשפחה וידחו חומרים מתרכובות שונות מהם. 

לכן, ברגע שאתם בוחרים בשיטת האיטום הרצויה, צריך לבדוק מהי תשתית האיטום שנעשתה קודם לכן בגג. אם הקבלן הקודם עבד עם חומרים אקריליים ואתם מחליטים על איטום בשיטת יריעות ביטומניות – חסכו את הכסף. זה לא הולך לעבוד. החומר הביטומני ידחה את החומר האקרילי ועם הזמן יוצרו ביניהם רווחים שיפגמו באיטום הגג ויהפכו כמעט לזפת. 

כל השיטות לאיטום גגות של מבנים 

בבחירת איטום הגג, השיטה הקלה לא צריכה להוות שיקול. וגם לא החומר הכי יקר. הנתון שאמור להוביל את הבחירה שלכם הוא מה החומר או השיטה הנכונים ביותר לאיטום הגג שלכם. איך אפשר לדעת או להיות בטוחים מה החומר הנכון? בשביל זה המאמר הזה! בהמשך נפרט על חומרי האיטום השכיחים ביותר ואיך אפשר להתאים בין סוג הגג לחומר האיטום, מה העלויות של האיטום ומה החסרונות והיתרונות של כל אחת משיטות האיטום השונות. 

יריעות ביטומניות לאיטום גגות 

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות היא השיטה שנחשבת כיעילה ושכיחה ביותר בשוק כיום. למרות זאת, האפשרות הזאת לא תמיד מתאפשרת, אבל אם כן – כדאי לבחור בה. האיטום קורה על ידי הלחמה של היריעות הביטומניות זו לזו ואז גם לקצוות הגג עד שנוצר מעין שטיח יריעות שמכסה את כל הגג ואוטם אותו. איטום גג בשיטת יריעות ביטומניות קורה בשלושה מקרים עיקריים: מקרה של גג עם בטון חדש או חשוף לחלוטין, כשכבה נוספת של יריעות על גבי היריעיות הביטומניות הישנות, על גבי גג שעבר זיפות לפני. 

אם אתם מתכוונים לרצף את הגג שלכם לאחר האיטום אין ליריעות שום חשיבות. במידה והגג הולך להישאר חשוף שימו לב שהקבל בוחר ביריעות לבנות כך שהם מכוסות בחומר שנקרא אגרגט ולכן הם מוגנות מנזקי השמש. 

מחיר איטום הגג באמצעות יריעות ביטומניות תלוי בתוואי וגודל הגג שאותו ברצונכם לאטום. ככל שהגג יהיה גדול יותר כך המחיר למטר של יריעה ירד. ככל שעל הגג יש יותר חפצים כמו דודים, מזגנים, ספות, זבל כך תידרש יותר עבודה של חיתוך והלחמה של היריעות ולכן המחיר יעלה. לדוגמא, איטום של גג חדש בגודל של 60 מ"ר, פנוי לחלוטין יעלה בין 5,500 ₪ ל7,000. איטום גג ישן עם אלמטרים מאתגרים באותו הגודל בדיוק יכול להגיע למחיר של עד 10,500 ₪. על איטום באמצעות היריעות הביטומניות תוכלו לקבל 10 שנות אחריות. 

זפת לאיטום הגג

זו שיטה שנחשבת קצת מיושנת, אבל היא עדיין נפוצה ובהחלט יעילה. אותה הזפת השחורה שכולנו אוהבים לשנוא יכולה להתאים גם לגגות שיש בהם הרבה דודים, מזגנים, ציוד וקולטני שמש. בגלל שהמחיר שלה נמוך יחסית היא נהוגה לשימוש בבנייני מגורים בעלי גגות גדולים. 

עלות של זיפות גגות נמוכה בכ45% מעלות של איטום על ידי יריעות ביטומניות אך איכות האיטום היא בהתאם. עבור איטום של הגג בזפת תוכלו לקבל עד 5 שנות אחריות. הבעיה באיטום באמצעות זפת היא התחזוקה הגבוהה שנדרשת בשביל שהעבודה תחזיק לאורך זמן. כששאלנו את טכנופלקס קבלן לאיטום כל כמה זמן כדאי לתחזק את הזיפות בגג הוא התשובה הייתה בין 4 ל 5 שנים. הזפת השחורה דורשת סיוד בכל קיץ אחרת היא תתייבש ותיסדק והיווצרו רטיבויות ודליפות שוב. בפועל, עלות התחזוקה של הגג מזופת לאורך שנים מצמצמת את הפער שבין איטום על ידי יריעות ביטומניות. אם תשאלו כל קבלן איטום איך כדאי לאטום גג: זיפות או יריעות ביטומניות – הוא יבחר יריעות ביטומניות. 

חומרים אקריליים לאיטום הגגות

חומרי איטום אקריליי הוא חומר שניתן למרוח או להתיז והוא בצבע לבן. איטום בחומרים אקריליים מתאים בעיקר לגגות בטון חדשים שלא אוטמו קודם או לגגות קטנים במיוחד. חומרים אקריליים נפוצים לאיטום גגות הם: מאסטר גג או מולטיגג. 

עלות של איטום באמצעות חומר אקרילי זולה בכ15% מאיטום ביריעות ביטומניות. אבל חשוב להדגיש: שיטת האיטום הזאת אינה מתאימה למקומות שניקוז המים בהם לא מעולה. מים עומדים לאורך זמן יגרמו לשכבת האקריל להישחק ולהתקלף. 

חומרים פוליאורנטינים לאיטום הגג

הוא חומר לא זול בכלל שיכול להגיע לעלות של יריעות ביטומניות ולפעמים אפילו יותר אך הוא הרבה פחות אמין. שיטת היישום של החומר דורשת הרבה עבודה מכיוון שהיא מורכבת יותר. איטום בחומר זה שכיח בגגות שהגישה אליהם קשה ואולי מורכבת וקשה לבצע הלחמה של יריעות ביטומניות. איטום גגות באמצעות חומר פוליאטריטני נעשה בהתזה וההליך נחשב למהיר ופשוט. 

הוא מתאים בעיקר לגגות שאין בהם הרבה חשיפה לשמש ישירה מכיוון שהחומר הפוליטורנטינים עלולים להישחק ולהיסדק מהשמש. אם בחרתם בשיטה זו וודאו כי הקבלן משתמש בשכבת הגנה מפני קרינת UV ובכך שומר על האיטום לטווח הארוך. 

חברת טכנופלקס – שיטות איטום מתקדמות 

חברת "טכנופלקס" קיימת כבר למעלה מ15 שנה והיא בעלת ניסיון רב ומקצועיות בתחום. הם שואפים לקדם ולהוביל את ענף האיטום בארץ והם נותנים שירות מקצועי, אדיב ואמין לכל קהל לקוחותיהם.
המסירות והערכים שהם חרטו על דגלם גורם לצוות המקצועי והמנוסה לעבוד במיומנות ואחריות קודם כל בשביל ולמכן הלקוחות שלהם! 

מוזמנים לפנות אליהם באתר האינטרנט שלהם או בטלפון 052-726-6466

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!