זיפות גגות – פתרון קל לתוצאה האידיאלית

תוכן עניינים

זיפות גגות

איטום הגג לחדירת מים הוא פעולה חיונית למבנים מכל סוג. חדירת מים מהווה נזק למבנה ולתכולתו, מביאה להיווצרות עובש שיש לו השלכות בריאותיות חמורות, ולפגיעה אסתטית. לכן חשוב כל כך להגון מפני חדירת מים. מניעת חדירת המים מתבצעת בשתי דרכים עיקריות: זיפות ויריעות ביטומניות. במאמר זה נסקור את השיטה הראשונה, זיפות גגות, על יתרונותיה וחסרונותיה, ונסביר מהי הדרך הפשוטה והאידיאלית לביצועה כדי ליהנות מגג יבש וממבנה נקי ותקין.

מהו זיפות גגות?

זיפות גגות הוא איטום הגג בזפת חמה המכסה את כולו. מתחת לשכבת הזפת נפרשת יריעה המחזיקה אותה במקומה. הזפת היא חומר איטום גמיש ועמיד מפני חדירת מים, אולם היא אינה מחזיקה מעמד לאורך זמן רב ודרושה עבודת תחזוקה כדי לשמור על איכות החומר. להלן היתרונות שבבחירה בזיפות לאיטום הגג.

יתרונות זיפות גגות

עלות

 זיפות מסוג זה הוא פתרון זול לאיטום גגות בהשוואה להנחת יריעות ביטומניות. עלות הזיפות היא כמחצית מעלות היריעות הביטומניות. הדבר רלוונטי במיוחד כשיש צורך לאטום שטח פנים גדול במיוחד או מבנים רבים 

עבודה קלה ומהירה

עבודת איטום זו אינה מורכבת או מסובכת ואין צורך במיומנות רבה על מנת לבצעה. כמו כן, היא אינה לוקחת זמן רב. עם זאת יש לציין כי מומלץ להיעזר באיש מקצוע גם בעת ביצוע עבודה פשוטה מעין זו.

התאמה לכל גג

 זיפות גגות הוא איטום שניתן לבצע בכל סוגי הגגות, ללא קשר לצורתם, לעצמים הקבועים המונחים עליהם ולכל מורכבות אחרת. פירוש הדבר הוא כי גם בגגות עמוסי מדחסי מזגנים או דודי שמש וקולטים, ניתן לבצע זיפות גג בהצלחה. אמנם במקרה כזה יש צורך בעבודת הכנה מרובה, אך בסופה ניתן למרוח את הזפת באופן מיטבי וליהנות מאיטום מלא. את הדודים והקולטים  מזיזים ממקומם כדי לבצע את המריחה, וזהו יתרון נוסף, כי באיטום ביריעות ביטומניות, כי יש צורך בסילוק כלל החפצים מהגג.

מתי כדאי לבצע זיפות גגות?

רובנו נוטה בדרך כלל לדחות דברים לרגע האחרון, ובמקרה של זיפות גגות – אנו נזכרים שצריך לבצע אותו לאחר הגשם הראשון. אבל כמובן שזה רחוק מהאידיאלי – גשם שירד על גג כבר הספיק לחדור ולחולל נזק מסוים למבנה. כמו כן, ואף חשוב מכך – את עבודת הזיפות יש לבצע על גג יבש ונקי לחלוטין. לכן מומלץ לבצע את העבודה בחודשי הקיץ, כאשר חם ויבש, ונותרו חודשים רבים לבוא הגשם הראשון.

כיצד מתבצע זיפות גגות?

העבודה מתבצעת במספר שלבים:

ניקיון יסודי

 יעילות הזפת תלויה ישירות בניקיון מוחלט של שטח הגג. כל לכלוך שישאר מתחת לזפת – אבק, עלים וענפים, שאריות חומרי בנייה – ימנע את הדבקתה לגג וייצור "חורים" במשטח הזפת שדרכם יחדרו מים לגג. לכן ראשית העבודה היא ניקיון יסודי של הגג כולו.

מריחת שכבת בסיס

 השלב הבא הוא מריחת חומר הנקרא פלינקות, חומר ביטומני אשר מדביק את הזפת לגג. חומר זה מבטיח את אחיזת הזפת בגג ואת האיטום המוחלט שהיא מעניקה.

הזזת עצמים קבועים

 בשלב זה מזיזים ממקומם את מדחסי המזגנים, דוד השמש והקולטים וכל עצם אחר הנמצא על הגג באופן קבוע, על מנת לשמור עליהם מפני נזקי הזפת ועל מנת להבטיח שכבת זפת אחידה בכל שטח הגג. 

זיפות הגגות

 שלב זה כולל יישום שתי שכבות זפת על שטח הגג, ובכך נוצר משטח אטום לחלוטין המבטיח הגנה מפני חדירת מים אל תוך המבנה. חשוב להשתמש בזפת חמה איכותית שתספק את התוצאה הרצויה.

סיוד הגג

 לאחר עבודת זיפות הגגות יש לסייד את הגג. הסיד הלבן מפחית את קרינת השמש שתיספג בשכבת הזפת, וכך מסייע להורדת הטמפרטורה בתוך המבנה ומונע חימום יתר. שכבה זו מגנה על הזפת ומאפשרת את האיטום לאורך זמן רב יותר.

ניקיון הגג

 לאחר הסיוד הגג מבצעים ניקוי יסודי בכל הגג על מנת לבצע בדיקת הצפה שתוודא את איכות העבודה.

בדיקת הצפה

 השלב האחרון הוא הצפת הגג במים על מנת לוודא כי האיטום מוחלט ואין חדירת מים למבנה. 

הקפדה על שלבי העבודה באופן יסודי, בידי בעל מקצוע, תבטיח שנים של מניעת מים וחיים בראש שקט!

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!