יריעות ביטומניות – ללא פשרות באיטום גגות

תוכן עניינים

יריעות ביטומניות מגולגלות


כיום, יריעות ביטומניות מהוות כאמצעי האיטום הפופולרי ביותר עבור מבנים ולא בכדי שכך.
כפי שניתן להסיק משמן, יריעות ביטומניות מבוססות על חומר תרמופלסטי בשם ביטומן, שהינו תוצר של זיקוק נפט. לביטומן יש נטייה להתרכך בחום ולהתקשות בקור. הביטומן מועשר באמצעות פולימרים ובנוסף, הוא גם עובר הליך במסגרתו מוזרמות אליו בועות אוויר, אשר הן  אלו שמספקות את החוזק והעמידות הנדרשים על מנת לשמש כפתרון איטום איכותי.

הסוגים של יריעות ביטומניות


נהוג לחלק את היריעות הביטומניות ל-2 סוגים עיקריים: הסוג הראשון הוא יריעות SBS. האיטום באמצעות יריעות אלו מומלץ עבור מקומות אשר אינם חשופים לקרינת שמש באופן ישיר – כמו מרתפים, חניונים ועוד..
הסוג השני של היריעות הביטומניות הוא APP – המתאפיינות בעמידות גבוהה במיוחד מפני קרינת השמש. יריעות אלו נחשבות כאמצעי איטום אופטימלי עבור גגות ומקומות שונים אשר כן חשופים לקרינה ישירה של שמש. 

הליך איטום באמצעות יריעות ביטומניות


כאמור, יריעות ביטומניות מהוות כאמצעי איכותי במיוחד לאיטום גגות, אבל, בכדי ליהנות מכל התועלות של אותן היריעות, קיימת חשיבות גבוהה לבחור אותן בתבונה ולדאוג ליישום איכותי ומקצועי שלהן על גבי הגג.
ראשית כל, חשוב להקפיד לבחור בתבונה גם את הסוג של יריעות ביטומניות וגם את העובי המתאים (היריעות מגיעות לרוב ב-2 עוביים לבחירה: 4 מ"מ ו-5 מ"מ).
מעבר לכך, כדאי לבדוק בצורה מעמיקה את מצב הגג ולוודא שאכן קיימת היתכנות של יישום היריעות על גביו (במקרים בהם יושמו על גבי הגג חומרי איטום אקריליים, לא יהיה ניתן להתקין את היריעות עד לקילוף החומרים) – במידה וכן, יש להקפיד ולתכנן את העבודה לפרטי פרטים. 

שלבי ההתקנה של יריעות ביטומניות

 
הליך ההתקנה של היריעות הביטומניות אמור להתבסס על מספר שלבים:
בשלב הראשון, יש לדאוג שהמשטח יהיה חלק – כך שאם יש על הגג דודי שמש וחפצים אחרים, חשוב להקפיד ולפנות אותם לפני שמתחילים בעבודה.
בשלב הבא, יש לוודא שהגג יהיה נקי' במידה והוא רטוב, חשוב להמתין עs לייבוש מוחלט.
לאחר מכן, יש למרוח חומר בשם פריימר, אשר מהווה כחומר מקשר.
רק לאחר השלמת כל הפעולות המקדימות, ניתן לגשת להליך יישום היריעות – יש לפרוס את היריעות על גבי השטח ולאחר מכן, לדאוג להחלים אותן לגג – כאשר ברוב המקרים הליך ההלחמה אמור להתבסס על שימוש במבער גז ייעוד – פעולת החימום למעשה גורמת ליריעות להיצמד אל המשטח בו הן מיושמות.

חשוב לציין, כי אמנם, יש יריעות ביטומניות אשר ניתנות להתקנה באופן עצמאי, אבל מי שלא רוצה לקחת סיכונים מיותרים ולהבטיח איטום איכותי וקפדני, ההמלצה עבורו תהיה להכניס לתמונה חברה מקצועית ומנוסה אשר מתמחה בהתקנת היריעות – ואף מספקת כתובת לכל בעיה או שאלה אשר יכולה לעלות בהמשך הדרך סביב הנושא.
בהליך בחירת החברה כדאי לוודא שהיא מקפידה לעשות שימוש בחומרי איטום אשר עומדים בתקנים המחמירים ביותר. יש לוודא מה סוג היריעות ומה עובי היריעות בהן החברה משתמשת לצורך האיטום. כדאי לבדוק פרטים לגבי שלבי העבודה של אותה החברה ואף לוודא שבסיום העבודה היא דואגת לבצע בדיקת איטום.
מעבר לכך, כדאי לבדוק שהחברה מספקת אחריות על העבודה שלה – כאשר, האחריות יכולה להינתן גם לתקופת זמן ארוכה של מספר שנים.
דגש על כל הפרמטרים הללו יבטיח לכם הרבה שקט נפשי בכל מה שקשור לאיכות ועמידות האיטום – ובמידה וגם אתם מעוניינים ליהנות מאותו השקט הנפשי, דעו שהגעתם לכתובת הנכונה.

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!