יריעות ביטומניות – למי זה מתאים?

תוכן עניינים

יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות מהוות כיום את אחד מהאמצעים השימושיים והנפוצים ביותר עבור איטום גגות.

היריעות נחשבות לחזקות ויציבות במיוחד, והינן בעלות עמידות גבוהה מפני תנאי מזג אוויר קיצוניים כגון: קור, חום וגשמים.

היריעות עשויות מפולימר ביטומני – כאשר הביטומן הינו חומר אשר מזכיר במידה רבה את הזפת.

חשוב לציין, כי הביטומן אשר נועד לאיטום גגות שונה במהותו מהביטומן אשר מיועד לאיטום סטנדרטי – כאשר ההבדל בין 2 הסוגים בא לידי ביטוי בעובדה שהביטומן של היריעות הביטומניות מועשר בפולימרים ועובר תהליך ייעודי.

היריעות הביטומניות נדבקות למעשה אל התשתית על גביה הן אמורות להיות מיושמות ומתחברות אחת אל השנייה – כך שבסיום עבודת האיטום, אמורה להתקבל שכבת איטום אחת שהינה רצופה וגדולה.

מצבים בהם יריעות ביטומניות אינן מהוות כפתרון המתאים

בכדי להבין למי יריעות ביטומניות מתאימות, חשוב להכיר תחילה את המצבים בהם היריעות לא יהוו כפתרון מתאים:

נעשה שימוש בחומר איטום שונה?

במקרים בהם נעשה כבר שימוש בגג בחומר איטום מסוג ומ"משפחה" אחרת, היריעות הביטומניות לא ייתפסו בצורה טובה. יחד עם זאת, קיימת אפשרות להסיר את שכבת האיטום הנוכחית ובמקומה ליישם את היריעות הביטומניות – כמובן, שיש לקחת בחשבון שמדובר בפעולה מעט מורכבת יותר.

בעלי גגות רעפים?

היריעות יכולות להיתפס בצורה איכותית וטובה רק על גגות שטוחים – ולכן, היריעות נחשבות כפתרון אופטימאלי לגגות בטון.

גג מלא במכשולים? 

יריעות ביטומניות אינן מהוות כפתרון האיטום האופטימאלי עבור גגות המלאים בגופים שונים כמו דודי שמש – במצב כזה, בכדי שהיריעות אכן יאטמו את הגג בצורה איכותית, יש לפרק תחילה את הדוודים, להתקין את היריעות ולאחר מכן, להתקין את הדוודים מחדש – ומדובר בפעולה מורכבת, אשר מייקרת במידה רבה את העבודה.

השימושים השונים של יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות יכולות לשמש למגוון רחב של מטרות ובין היתר: עבור איטום מבנים תת קרקעיים (כמו מרתפים וחניונים), לאיטום דרכים וכבישים, איטום כנגד צמיחת שורשי צמחים ועשבים וכמובן, עבור איטום ובידוד של גגות מבנים.

ישנם סוגים שונים של יריעות ביטומניות, כאשר, יריעות מסוג APP מיועדים בעיקר למשטחים אשר חשופים באופן ישיר לשמש ויריעות מסוג SBS מיועדות בעיקר עבור שימוש במשטחים שהינם תת קרקעיים. הבדל נוסף בין היריעות השונות, בא לידי ביטוי בעובי – כאשר לרוב, היריעות מגיעות בעובי של 4 מ"מ או בעובי של 5 מ"מ.

חשיבותה של עבודת הכנה מקדימה

כאמור, היריעות טומנות בחובן יתרונות רבים, אך בכדי ליהנות מהן, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד ולבצע עבודת הכנה להתקנה.

כך שאם לדוגמא, מדובר בגג חדש, יש ליצור בשלב הראשון, שיפועים באמצעות בטון.

במידה והגג קיים איטום ישן, יש לדאוג להסירו (קילוף האיטום הישן).

במידה וישנם על הגג גופים אשר עלולים לפגוע באיכות עבודת האיטום כמו: צנרות או חפצים אחרים אשר אינם בשימוש, יש לדאוג ולהסירם.

לסיכום

יריעות ביטומניות מהוות כאחד מהפתרונות האופטימאליים ביותר עבור איטום ברמה גבוהה, אשר בכוחו להסב שקט נפשי וימנע חשש מנזילות מים.

יחד עם זאת, חשוב להיות מודעים לחשיבות הגבוהה שלהתקנת היריעות – אשר אמור להתבצע בצורה מקצועית ובלתי מתפשרת ותוך התאמה מלאה לנתוני הגג או השטח בו הן מיושמות – כאשר, התקנה זו אמורה לכלול גם את ההכנות המקדימות, גם את התאמת סוג היריעות הרלוונטי וגם בקרה שהעבודה אכן בוצע בצורה המצופה.

החדשות הטובות הן שבמקום הזה בדיוק חברת "טכנופלקס" נכנסת לתמונה ועם מעל ל-15 שנות ניסיון והקפדה על עבודה מקצועית ויסודית, דואגת ליישם את היריעות בצורה מושלמת.

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!