סיוד גגות | איך מסיידים גג ולאיזה גגות זה מתאים?

תוכן עניינים

סיוד גגות

יש לכם גג ואתם חושבים שאתם זקוקים לסיוד גגות כדי לשמור על האיטום שלו? הכנו לכם כאן מדריך אודות כל מה שקשור בסיוד גגות – איך מייסדים גג, לאיזה גגות זה בכלל מתאים ועוד.

סיוד גגות – לאיזה גגות זה מתאים?

לפני שנתחיל למנות את כל אותם סוגי הגג שצריכים סיוד, חשוב שתדעו שניתן לבצע סיוד רק בגגות עם איטום זפת. לאור העובדה שמדובר בסוג איטום מורכב, כזה שעשוי להתחמם בשמש עד להתנפחות או התפוצצות, חייבים לסייד אותו אחת לשנה בסוף עונת החורף. החזרה השנתית היא הכרחית, משום שמדי שנה הגשמים שוטפים את הסיד ומסירים את הסיוד המגן מפני איטום הזפת.

אם איטום הגג שלכם נעשה באמצעות יריעות ביטומניות, אסור לסייד אותן, משום שזה עשוי לפגוע ביריעה ולהזיק לאיטום. על כן, ניתן לבצע הלבנת גגות רק תוך שימוש בחומרים אקריליים או פוליאוריטנים.

סיוד גגות – כמה זה עולה?

מחירי סיוד גגות משתנים מגג אחד לאחר. להלן הגורמים שעשויים להשפיע על המחירים השונים:

1. גודל – ככל שהגג יהיה קטן יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר, שכן המחיר פר מ"ר ירד. גגות ששטחם קטן מ-100 מ"ר נחשבים לקטנים ולכן המחיר שלהם יהיה גבוה, אולם מחירים של גגות ששטחם קטן מ-70 מ"ר לא יחושבו פר מ"ר אלא יינתן מחיר גלובלי.

2. נגישות – ככל שהגג נגיש יותר להגעתו של איש המקצוע, או לחלופין יש גישה לטיפוס אליו באמצעות מנוף, כך המחיר יהיה נמוך יותר. במידה והגג נמצא בלב עיר או בכל אזור אורבני וצפוף אחר, והנגישות אליו מוגבלת ומצריכה מאמצים, המחיר יהיה גבוה יותר.

3. כמות המתקנים שיש על הגג – אם הגג רווי במתקנים חשמליים כמו קולטי שמש או דודים, איש המקצוע יידרש לפנות אותם לפני שהוא מתחיל את עבודת הסיוד, ומטבע הדברים גם המחיר יהיה גבוה יותר.

האם יש חלופות לסיוד הגג?

אם בגג שלכם יש איטום מזפת, הפתרון היחיד הוא סיוד גגות אחת לשנה. אם אתם מתגוררים בבניין דירות ייתכן וזה מופיע גם כסעיף בחוזה של ועד הבית. אם מדובר בגג חדש יחסית, משמע אורך חייו הוא פחות מ-20 שנים, סביר להניח שסוג האיטום הוא יריעות ביטומניות והן לא מצריכות סיוד גגות. אז מה כן תוכלו לעשות?

1. שימוש בקלקר – לוחות קלקר מהווים אמצעי יעיל לבידוד תרמי (למשל רונדופאן), אותם מניחים מתחת לשכבת חצץ או חלוקי נחל שמיישמים בגג. שיטת הבידוד התרמי אמנם יכולה להיות יעילה יותר משיטות אחרות, אבל חשוב לזכור שהיא עשויה להפריע לנגישות לאיטום הגג, ולכן במידה ויהיה צורך בתיקון או החלפה של האיטום, המחיר אוטומטית יהיה גבוה יותר.

2. תקרת גבס – אם אתם מתגוררים בדירה האחרונה בבניין וחשים בקרני השמש הקופחות יתר על המידה, יש לכם אפשרות להוסיף שכבה מבודדת. עושים זאת על ידי הנמכה של תקרת הגבס והוספת צמר סלעים. ועדיין ראוי לציין שהשיטה הזו יעילה פחות ביחס לאחרות, והעלויות שלה גבוהות.

3. החלפת שכבת איטום – אם אתם עדים לשחיקה של היריעות, עדיף להחליף אותן מאשר לתקן, כי בסופו של דבר זה רק לדחות את הקץ. אמנם זהו תהליך יקר יותר, אבל יחד עם זאת הוא יותר יעיל לטווח הרחוק ולא רק לטווח הקרוב.

לקריאה נוספת בנושא סיוד והלבנת גגות לחצו כאן>>

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!