סיוד גגות – המידע המלא על סיוד והלבנת גגות

תוכן עניינים

סיוד גג

גג הבית/הבניין הוא אחד המאפיינים החיצוניים החשובים ביותר של הנכס שלך. איטום נכון שומר על הבית שלך יבש וגם מגן על כל דבר בפנים על ידי עצירת מי גשמים ואור שמש מלהיכנס. אז מה לגבי סיוד גג? נתי נצטרך אותו? מהם היתרונות והמחירים של הפעולה החשובה הזו? על כל אלו נרחיב מיד

למי מתאים סיוד גג?

סיוד גגות נדרש רק עבור אלו אשר ביצעו איטום באמצעות זפת חם. כתוצאה מהצבע השחור שלה, הזפת קולטת ישירות את קרני האור, וחשיפה ממושכת עלולה ליצור פיצוצים בחומר, לגרום להתבלות מוקדמת מהצפוי ואף להרוס לחלוטין את איטום הגג.

מתי יש לבצע סיוד גג?

במשך כל חורף, הסיד נשטף מהגג בעקבות הגשמים הרבים, ואילו זפת ללא סיד עלול כמובן להיות לא אפקטיבי עבור החורף הבא. לכן, את סיוד הגג יש לבצע פעם בשנה – לפני החורף – וכך לספק הגנה מקסימלית לגג ולמנוע נזקים וחלחול מים לקירות הבית.

את פעולת הסיוד יש לבצע פעם בשנה.

היתרונות של סיוד גג

סיוד להגנה מפני התבלות

חומר הזפת כשלעצמו, אינו עמיד במיוחד. הטמעת הסיוד (שכבת גימור) מספקת הגנה בחלקו העליון של הגג, מונעת היווצרות של סדקים ונזקים שונים ואף מקלה ביותר בהתמודדות מול ההתבלות הטבעית של החומר.

הגנה לגג מפני נזקי השמש

ללא סיוד נכון, חשיפה של הזפת לשמש עלולה ליצור נזקים בלתי הפיכים בחומר, בליה, סדקים ואף פיצוצים. 

פעולת סיוד גגות מונעת זאת, ומספקת שכבת הגנה מהשמש הלוהטת, ובכך מספקת שמירה נרחבת על שכבות האיטום.

בידוד וחיסכון כספי

הזפת הינה חומר לא מבודד, ובעת חשיפה נרחבת לשמש, מתחמם לרמה קיצונית אשר משפיעה על טמפרטורת הבית. בעת הטמעת הסיוד, ישנה הגנה ובידוד לשכבות ובכך הטמפרטורות הגבוהות אינן מורגשות בתוך הבית, ואילו הקיץ הישראלי הופך לנעים בהרבה, המזגן לא עובד שעות נוספות ואילו כספי החשמל עבורו נחסכים משמעותית תוך שמירה על הבית בטמפרטורה הנוחה ביותר – למניעת התחממות יתר בחדרים השונים.

מדוע יש לבצע הלבנה לאחר סיוד גג?

סיוד גגות אמנם מגן על הזיפות משמעותית, אך הלבנת הגג לאחר הסיוד דוחה את קליטת קרני השמש ומשפרת את סיכויי הבידוד וההגנה משמעותית.

סיוד גג – מחירים

עבור סיוד גגות – קביעת המחיר נעשית על פי שני משתנים עיקריים – כאשר אחד מהם הוא גודל הגג ואילו השני הוא כמות האלמנטים הנמצאים בו, כגון דודים וקולטי שמש למינהם, יחידות מיזוג ועוד.

בדרך כלל, עבור גג שגודלו עד 100 מ"ר המחיר יהיה גלובלי ולא יעלה על 600 ש"ח (כולל האלמנטים השונים אשר נמצאים בו).

עבור גגות גדולים מ- 100 מ"ר, מחיר הסיוד יקבע על פי מטר רבוע בודד וינוע בין 6-8 ש"ח 

מי יכול לבצע את סיוד הגג?

התשובה לשאלה זו תלויה במצב הזפת הקיים.

במידה ועדיין לא ביצעתם איטום גג, וודאו כי פעולה זו נעשית ע"י חברת איטום מוסמכת, אשר תציע לכם את פעולת הסיוד טרם העבודה ותבצע זאת כבר לאחר הטמעת הזפת.

במידה וכבר יש לכם זפת בגג, או שעברה שנה מאז הטמעת הזפת – הסתכלו על החומר, בדקו שאין בו סדקים, חורים או נזקים למינהם. במידה ויש, אנו ממליצים ביותר לפנות לחברת איטום מומחית, אשר תדע לבחון ולהמליץ על סמך מצב הזפת הנוכחי מה היא דרך הפעולה הנכונה ביותר. לעיתים תצטרכו לבצע השלמה או מריחת שכבת זפת חדשה – תלוי בנזקים הקיימים ובגודל הסדק כמובן.

לקריאה נוספת על סיוד גגות לחצו כאן

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!