איטום גג מרוצף – מהו גג מרוצף ולמה כדאי לאטום אותו?

תוכן עניינים

איטום גג מרוצף

משטחים מרוצפים חיצוניים, כדוגמת גג מרוצף, לא נמנים עם יתר מרכיבי מערכת האיטום. גג מרוצף נחשב מטבעו פחות יציב, וזאת משום שהוא מבוסס על מצע של חומר כלשהו, חול או אגרגט "שומשום", וביניהם טיט שתפקידו הוא לחבר את הריצוף לקרקע. לאור העובדה שמשטחים מרוצפים נתונים להשפעת שינויי טמפרטורה, וכן אינם יצוקים או מחוברים אורגנית למבנה, בשלב מסוים הם מתכווצים ומתפשטים ואז נוצר לחץ בין האריחים ובין חיבורי הפנלים. כתוצאה מכך נקווים סדקים שבהמשך קשה להבחין בהם וויזואלית. כדי להימנע ממצבים שכאלו, יש לעשות איטום גג מרוצף.

איטום גג מרוצף – איך זה מתבצע?

מרבית משטחי הריצוף מבוססים על מערכת איטום שנמצאת תחתם, כשלפעמים היא מורכבת מזפת ולפעמים מיריעות ביטומניות. משטח הריצוף מותקן רק אחרי שמבצעים בדיקה ומוודאים שמים לא יכולים לחדור את מערכת האיטום.

איטום גגות מרוצפים הוא האחראי למניעת החדירה של אותם המים, ואותה הבדיקה שנערכת היא בדיקת הצפה מבוקרת, שנועדה לבחון את מד האטימות של המערכת לפני שמתקינים ריצוף מחודש.

ישנם מקרים בהם אכן נעשה איטום עבור גגות מרוצפים, אולם עדיין חודרים מים ממקורות אחרים, ביניהם מעקות, נקזים בגג, צנרת חשמל, קירות, צנרת מים, גגונים, פרגולות, סוככים, חיפויים ועוד.

שיטות לאיטום גג מרוצף

איטום גגות מרוצפים נעשה בדרך כלל טרם התקנת הריצוף, אולם יש מקרים בהם יידרש ריצוף מחודש לאור נזילות. ישנן מספר שיטות מובילות:

1.     איטום גגות מרוצפים על ידי חומרים אקריליים \ פוליאוריטנים

חומרים אקריליים הינם חומרים שמבוססים על מים, ולכן יישומם על משטחים אופקיים יכול להסתיים בכישלון לעתים. המים עשויים לחדור את מולקולות החומר ולהביא לפירוקם.

חומרים פוליאוריטנים טובים גם כן, אולם צריך ליישם אותם בדיוק רב, אחרת הם לא יוכלו לגשר על הסדקים והם ימשיכו להופיע ואף להעמיק. זה קורה בעיקר כאשר משתמשים בחומרים פוליאוריטנים לטובת מערכות איטום כמו זפת חמה או יריעות ביטומניות מתקדמות.

2.     איטום גגות מרוצפים ביריעות ביטומניות

אם גג מרוצף כבר נאטם בעבר על ידי מערכת יריעות ביטומניות, הוא עשוי להפוך פחות פונקציונלי ויעיל בשל מספר סיבות:

–        המראה שלו יהיה תעשייתי

–        לא יהיה ניתן לעצב אותו

–        המשטח יהיה מחוספס

–        המשטח יהיה מתפורר

–        המשטח יהיה פגיע יותר, בייחוד בימי הקיץ

–        יהיה קשה יותר לנקות אותו

–        תירשם הצטברות גבוהה של לכלוך ואבק

3. איטום גגות מרוצפים על ידי חריצה ומשיקים

השיטה של חריצת משיקים (הפוגות) בין האריחים לא נחשבת לבטוחה מאוד, ומשום כך גם האחריות הניתנת עליה היא מוגבלת. איטום גגות מרוצפים על ידי חריצה ומשיקים עשוי להוביל לתוצאות שפחות ישרתו אתכם לטווח הרחוק, ואי אפשר להיות בטוחים בכך שהריצוף לא ייפגע בזמן החריצה.

איטום גג מרוצף – כמה זה עולה?

המחירים של איטום גג מרוצף נקבעים לפי האורך, והם משתנים בהתאמה מגג אחד לאחר. מעבר לכך, המחיר מושפע מנתונים כמו המבנה של הגג, גובה, נגישות לגג, כמות האלמנטים שיש על גביו עוד.

עוד גורם שמשפיע על המחיר הוא השיטה הנבחרת לאיטום גגות מרוצפים, כאשר איטום שלא דורש הרמה של הריצוף יהיה זול יותר מאשר איטום גג שמצריך גם הרמה של הריצוף.

לקריאה נוספת בנושא איטום גג מרוצף לחצו כאן>>

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!