זיפות גגות | 5 היתרונות המרכזיים לזיפות גגות

תוכן עניינים

זיפות גגות

איטום גגות הינו מחייב עבור כל מי שיש לו גג ברשותו, בין אם זה לפני התקנת ריצוף ובין אם זה איטום מחודש עבור ריצוף שכבר קיים. כיום יש בישראל שתי שיטות מובילות לאיטום גגות: איטום ביריעות ביטומניות והשיטה בה אנו נדון היום – זיפות גגות.

הזיפות מסייע באיטום הגג, וזה קורה באמצעות מריחה של זפת חמה לאורך הגג. מתחת לשכבה זו פורשים יריעה שמסייעת בהחזקת הזפת. שוקלים לבצע זיפות בגג שלכם? להלן כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, וגם 5 היתרונות המרכזיים לזיפות גגות.

5 היתרונות הגדולים של זיפות גגות

על אף שזוהי שיטת איטום שנויה במחלוקת, היא טומנת בחובה יתרונות רבים שמעודדים בעלי גגות להשתמש בה וליישם אותה:

1. עלויות חומרי האיטום

זיפות נחשב לתהליך זול יותר ביחס למקביליו, וזאת משום שהזפת שמשמש לאיטום הגג נחשב לחומר זול. לשם ההשוואה, עלות הזפת נמוכה בשליש ממחיר היריעות הביטומניות.

2. עבודה קלה

זיפות לא נחשבת עבודה מורכבת במיוחד, אורכת זמן די קצר ולא מצריכה מיומנויות אקסטרה כדי לבצע זאת. יחד עם זאת, כל זמן שמדובר באיטום מוטב להיוועץ ולהיעזר באיש מקצוע מהתחום שמבין בכך.

3. פרקטי לשימוש בכל סוג של גג

זיפות גגות הינה שיטת איטום שפרקטית ליישום בכל אחד מסוגי הגגות, לא משנה כמה הוא מורכב או עמוס.

4. ניתן ליישום גם בגגות רווי מתקנים

גם אם הגג רווי בקולטי שמש, דודים או יחידות מזגנים, אין כל מניעה למרוח זפת באזור. ישנם מתקנים מסוימים שלרוב מזיזים אותם הצידה בעת המריחה, מה שאי אפשר לעשות כאשר האיטום נעשה ביריעות ביטומניות.

5. זיפות גגות – מחזיק לטווח הרחוק

על פי קבלני איטום מקצועיים, זיפות נעשה אחת ל3-5 שנים, כך שהוא נשמר יחסית לטווח הרחוק.

מכינים את הגג לזיפות גגות

אחד השלבים הכי חשובים ומהותיים בזיפות גגות הוא ההכנה המטרימה שמבצעים לפני. ככל שמכינים טוב יותר את הגג לקראת הזיפות, כך האיטום ייצא איכותי ועמיד יותר. מאיפה מתחילים עם זה?

ראשית יש לנקות את כל הגג באופן יסודי, כולל ריקון מכל חפץ או מתקן אפשרי שעשוי להפריע למריחת הזפת. הדבר כולל פירוק של אנטנות ישנות שנמצאות על הגג שלא לצורך והרמת הקולטים. אם נעשה זיפות כבר בעבר ונותרו עקבות של הזפת הישנה, עליכם להוציא את האבנים המוטבעות בה. במידה ולאורך השנים נפערו סדקים או חורים גדולים, צריך להניח עליהם יריעה ורק לאחר מכן למרוח באזור את הזפת.

אם יש על הגג סיד או כל חומר איטום אחר צריך לקלף אותו טרם הזיפות. באשר למרזבים – בדרך כלל שמבצעים מספר פעמים זיפות גגות המרזב נעשה קטן יותר, ולכן צריך להגדיל אותו עד שישוב לגודלו המקורי.

נקודה חשובה נוספת היא שלאחר שמבצעים איטום גגות, עורכים בדיקת הצפה. בדיקה זו נועדה לבחון את עמידות האיטום, ונעשית על ידי הצפת של הגג במים ליממה אחת במהלכה בודקים האם המים חודרים פנימה. במקרה של זיפות לא תמיד מבצעים את הבדיקה הזאת, וזאת משום שאין לה את העמידות הנדרשת בפני כמות כזו של מים למשך זמן רב.

לקריאה נוספת בנושא בחירת קבלני איטום מומלצים לחצו כאן>>

כתבות נוספות

מעוניינים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית עוד היום ?

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת עבורכם !

צריכים מומחה איטום?

קבלו הצעה משתלמת עבורכם עוד היום!

עד 1000₪ הנחה למגיעים דרך האתר.

 

טכנופלקס – חברה עם מעל 15 שנות ניסיון

ועד 10 שנות אחריות על העבודה!